oyentes
 
0 Usuari@s Online
Bienvenid@ Visitante!
Registrate o Identificate
0 y 1 Visitante están viendo este tema.
Páginas: [1] 2   Ir Abajo   Imprimir  
Autor Tema: Rock Català 90's  (Leído 7347 veces)
PTT-future-
Desconectado

Sexo: Masculino Registro: 22-12-03

Email
« en: 11/07/08, 17:36:58 pm »

Aquest post és per parlar d'un fenòmen que va tenir un boom grandiós als anys 90, culminat amb el famos concert del St jordi, el 14-6-1991, a on 22.104 persones, es van reunir per escoltar Els Pets, Sopa de Cabra, Sangtraït, i Sau..

A mi particularment, m'agradaven molt els Sangtraït.. els pets mai van ser especialment del meu gust, excepte la cançó "Vespre", que és maquissima.. curiosament, un grup que de petit no m'agradva gaire, de mesura que m'he ant fent gran m'han encantat.. son els SAU.. tènen cançons que sencillament deuen ser la banda sonora de moltes histories d'amor o d'amistats de la nostre generació..

Un disc especialemnt mencionable també, és el "ben endins" de Sopa de cabra..

Lax'n'busto, sobretot la època de principis-meitats també tenien cançons especialment bones..

Curiosament a finals del 2006, vaig ser manager del grup que un dels meus millors amics és el cantant, els LEXU'S, que acaben de treure el tercer disc a la venta.. i que el primer, sortit el 2004 els hi va suposar el premi al millor disc en català de l'any, i el segon disc, del 2006 van ser finalistes a aquest certàmen..

Dpncs res a recordar una miqueta d'aquest fenòmen que a molts ens va enganxar en plena pre-adolescencia i a suposat la banda sonora de moltes aventures, primers amors, tardes/vespres d'estiu, primers concerts, etc...


màquina catalana
Desconectado

Sexo: Masculino Registro: 06-06-07
Email
« Responder #1 en: 11/07/08, 19:01:05 pm »

PTT aquest post serà la gola del llop...

SObre el rock del 90's, doncs tinc que reconeixe que hi han grups
(com els que dius tu, els bons jejej) i cançons que m'agraden. El primer que et diuen sobre el rock català, és: el boig per tu, tothom es queda amb això.

Com be dius va ser un boom, que actualment ha anat cap a caiguda diria jo, com la música màkina, actualment ja no ho segueixo...

Si sentissis alguna entrevista del nando dixkontrol parlan sobre aquest fenomen tela...
PTT-future-
Desconectado

Sexo: Masculino Registro: 22-12-03

Email
« Responder #2 en: 11/07/08, 21:04:56 pm »

A si? i que hi diu?

Ja sé que tinc pendent enviar-te un mail explican-t'he una miquet el que va ser el FUTURE..

Si, molta gent es queda amb el boig per tu i ja està.. inclus em vaig trobar una persona ( la meva ex i familia, que eren moooolt castellans tancats) que em volien convènçer que el boig per tu, era original de la Luz Casal, i que Sau l'havia versionat al català..JUAS!
Dj_Kuver
Desconectado

Sexo: Masculino De: Vallés.
Registro: 24-09-07

Email
« Responder #3 en: 12/07/08, 01:14:01 am »

Doncs a mi per causes familiars em va enganxar....xd

Encara m'en recordo de totes les lletres, Sau, Lax'n'Busto o Sopa de Cabra.

Sau: Quina Nit, Tren de mitjanit, Això és pot salvar, gloria,m'en vaig m'en torno a casa....

Lax'n'Busto: A partir del disc Llençat ja no vaig escoltar res més, l'últim amb l'adeu del fortuny es bastant bazofia al meu gust.

I podria estar parlant fins a llargues hores, ara realment, quan algun cop ho escolta la majoria de lletres les trobo un pel infantils ( opinió personal ) i el que MAI m'ha agradat que sempre fotien la política pel mig, des de fa molts anys ja no escolto res de res però segur que no han canviat....

Ara realment on sigui un Depeche Mode.... :)

salut!
PTT-future-
Desconectado

Sexo: Masculino Registro: 22-12-03

Email
« Responder #4 en: 12/07/08, 01:30:28 am »

Doncs a mi per causes familiars em va enganxar....xd

Encara m'en recordo de totes les lletres, Sau, Lax'n'Busto o Sopa de Cabra.

Sau: Quina Nit, Tren de mitjanit, Això és pot salvar, gloria,m'en vaig m'en torno a casa....

Lax'n'Busto: A partir del disc Llençat ja no vaig escoltar res més, l'últim amb l'adeu del fortuny es bastant bazofia al meu gust.

I podria estar parlant fins a llargues hores, ara realment, quan algun cop ho escolta la majoria de lletres les trobo un pel infantils ( opinió personal ) i el que MAI m'ha agradat que sempre fotien la política pel mig, des de fa molts anys ja no escolto res de res però segur que no han canviat....

Ara realment on sigui un Depeche Mode.... :)

salut!

Si, jo quan era adolescent m'agradava que hi hagues pilotica pel mitg, tipic de les edats vaja.. ara la veritat es que em molesta..

Les lletres, doncs per exemple dels pets mai m'han acabt d'agradar perque les trobo bastant simple i tal.. pero les de sau, veritablement per mi son magiques..
grans de sau: - nomes ho faig per tu, perestroika, persentatges, poemes i promeses...
Per cert sabeu a qui està dedicada la canço de boig per tu?( massa sobada i divinificada, pel meu gust)..a la lluna.. si escolten la lletra amb atenció et dones conte de uqe hi té relació..
T.H.Chins
Desconectado

Sexo: Masculino De: Bonmatí ( Girona )
Registro: 17-03-05
For the eternity



Email
« Responder #5 en: 12/07/08, 18:25:57 pm »

Entre tots els grups que s'han nombrat per mi els millors són els de Lax'n'busto, sense despreciar els altres, Sau també està molt bé... però el fet d'haber assistit a bastants concerts de Lax'n'busto per festes majors fa que els hi tingui més apreci.

Un grup que mai m'ha agradat...Gossos, no se el perquè però desde petit que no els puc veure, en canvi Sopa de cabra sempre m'ha agradat, tot i que ara no escolto quasi res de rock català.

L'ultim cassette que vaig tenir va ser el " Nou " dels Sopa de cabra i amb format cd " Morfina " dels Lax'n'busto ( està bastant bé ) La canço que m'agrada bastant  la de " Per una copa " entre d'altres... i " Camins " dels Sopa de cabra.

Sopa de cabra quan els hi va pujar l'espuma van intentar cantar amb castellà no ? I els hi va sortir el tiro per la culata...de fet un company m'havia dit que als concerts amb castellà que van intentar fer els hi tiraven de tot...

Sobre Lax'n'busto i el " nou " cantant...no em crida gens l'atenció...per mi ja no és el mateix sense aquella veu, algú sap el perquè de la seva retirada ? L'edat ?
PTT-future-
Desconectado

Sexo: Masculino Registro: 22-12-03

Email
« Responder #6 en: 12/07/08, 19:37:09 pm »

Entre tots els grups que s'han nombrat per mi els millors són els de Lax'n'busto, sense despreciar els altres, Sau també està molt bé... però el fet d'haber assistit a bastants concerts de Lax'n'busto per festes majors fa que els hi tingui més apreci.

Un grup que mai m'ha agradat...Gossos, no se el perquè però desde petit que no els puc veure, en canvi Sopa de cabra sempre m'ha agradat, tot i que ara no escolto quasi res de rock català.

L'ultim cassette que vaig tenir va ser el " Nou " dels Sopa de cabra i amb format cd " Morfina " dels Lax'n'busto ( està bastant bé ) La canço que m'agrada bastant  la de " Per una copa " entre d'altres... i " Camins " dels Sopa de cabra.

Sopa de cabra quan els hi va pujar l'espuma van intentar cantar amb castellà no ? I els hi va sortir el tiro per la culata...de fet un company m'havia dit que als concerts amb castellà que van intentar fer els hi tiraven de tot...

Sobre Lax'n'busto i el " nou " cantant...no em crida gens l'atenció...per mi ja no és el mateix sense aquella veu, algú sap el perquè de la seva retirada ? L'edat ?

La retirada del Pemi Fortuny de Lax'n'busto, es deguda a que el tiu, se'n va anar a Sierra Leona a fer projectes humanitaris.. totalment respectable i coherent amb el que deien algunes de les seves cançons..

Referent a Gossos, a mi tampoc MAI m'han agradat.. em feien una miqueta de rabia qun els veia i el rollo que portàven..

Sopa de cabra va fer algunes cançons en castellà, totalment respectable!, pero ja se sap hi ha lguna gent que no respecten res, i quan les tocaben, sobretot hi va haver un concert en concret, que els hi deien de tot i els hi tiraven pedres, etc.. de fet està gravt.. per internet deu rondar.. és curiós, la gent que va aquests concert, la majoria demanen llibertat d'expresió, no represió, etc.. pero si despres canten algo en castellà, la represió la fan ells...
T.H.Chins
Desconectado

Sexo: Masculino De: Bonmatí ( Girona )
Registro: 17-03-05
For the eternity



Email
« Responder #7 en: 12/07/08, 20:03:19 pm »

La retirada del Pemi Fortuny de Lax'n'busto, es deguda a que el tiu, se'n va anar a Sierra Leona a fer projectes humanitaris.. totalment respectable i coherent amb el que deien algunes de les seves cançons..

Ahh...si si molt respectable, no en tenia ni idea, avera si algun dia s'anima i torna al grup, la resta de components del grup son els mateixos no ?
DavidGG84
Queremos un apartado remember en condiciones!!!!!!!!!
Desconectado

Sexo: Masculino De: Mataró
Registro: 11-10-05

Email
« Responder #8 en: 12/07/08, 20:05:44 pm »

no soc gaire amant del rock català, per mi va ser una moda més com altres q hi ha hagut
del panorama actual, hi ha una canço q magrada molt, el tercer hombre - dirli al sol
Kuzpi
SANG CULÉ COR CATALÀ
Desconectado

Sexo: Masculino De: Igualada
Registro: 13-06-03
- SCORPIA FOREVER -


Email
« Responder #9 en: 13/07/08, 22:32:46 pm »

Formen part de records de la meva infància. No sóc un gran amant d'aquesta música però m'agrada recordar cançons de Sopa de Cabra, els Pets, Lax'n'Busto o SAU.
elduendedelparke
Visitante


Email
« Responder #10 en: 16/07/08, 02:58:59 am »

las letras del sau eran buenisimas,     

eso si els pets son pateticos.

el rock  vasco le da 100.000 vueltas al catalan,
aunke siempre hay alguna cancion o algun grupo ke se escapa,   como sangtrait.
màquina catalana
Desconectado

Sexo: Masculino Registro: 06-06-07
Email
« Responder #11 en: 17/07/08, 12:58:31 pm »

Aqui hi ha algú que en borra missatges!!

Ahir vaig posar una frase mítica dels sopa de cabra: "Bona nit malparits"
Rayben
Visitante


Email
« Responder #12 en: 18/07/08, 16:14:28 pm »

No soc gran amant del rock català, al contrari, pero en canvi hi han (poques) cançons que sempre m'han agradat i m'agradaran amb el pas dels anys.

Dues que em venen a la ment, son el mític Boig per Tu de Sau, cançó que escoltaba des de ben petit gràcies al meu pare, i la de Camins de Sopa de Cabra, mencanta la veu del Gerard Quintana, tot un artista.


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=6x00Koi2zIM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=6x00Koi2zIM</a>
K-parros
HARDCORE
Desconectado

Sexo: Masculino De: por aquí
Registro: 04-01-06

Email
« Responder #13 en: 22/07/08, 01:52:19 am »

es pot dir que la canso mes famosa de Sau es boig per tu, des de petits, tothom la escoltat :D
Charly el Sectario
HUNTER SCYLLA
Desconectado

Sexo: Masculino De: Hoygaland
Registro: 11-10-03
Facebook:
Manipulador de la mente y el comportamiento


Email
« Responder #14 en: 22/07/08, 01:53:56 am »

com no fidel a " els pets" veins meus  :D
Páginas: [1] 2   Ir Arriba   Imprimir  
 
 

Powered by SMF 2.0.19 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC

Concept, Code & Design by Ripper
Copyright 2024 MakinaMania
Staff | Normas | Contacta |