|
 |
« Responder #182 en: 04/06/09, 18:41:27 pm » |
|
Només he llegit la acertada reflexió de la direcció del Pont i 2 pagines, només.. entre les megacites, i tantes pagines de cop, no me posat a llegir-ho.. faré la meva reflexió com a Ex-assiduo a aquestes sales i assiduo molt puntual de tant en tant, i per portar 12 anys per aquests ambients, i per haver tingut la responsabilitat de co-dirigir una sala ( petita, pero amb el seu èxit).
La Crisis no afecta a la assistencia a una sala, si de cas si han de unir més factors de pes, ja que s'ha vist que, per exemple, Chasis feien entrada gratis i poca gent anava.. per tant tema euros no és.. a part altres discoteques estan plenes fins la bandera.. aqui hi han diversos problemes i la manera de corretgir-los, no és "millorant" la infrastructura de la discoteca, ofertes, i Dj's.. sino és un problema de base.
Generacional: està clar, el Boom de la Makina i derivats, està entre el 96 i el 99, i molta gent que omplia aquestes sales, avui en dia, no surt o ho fà en altres ambients i/o esporadicament.. les noves generacions que començen a sortit, tot hi que algunes ho fan de makina, cada cop frecuenten menys aquests estils.( i són la gent que fan la "caixa" setmana rere setmana)
Moda: relacionat amb el punt "generacional", si per radio, mitjans, discografiques, i demés "merdes" els abassallen en les "musiques" actuals i els hi vènen com que és el millor del món, doncs la gent frecuenta aquests llocs.. les emisores més escoltades pels joves, són emisores que posen un estil de musica que al cap de setmana peten les discoteques d'aquests estils.. ja se sap, el que escolten els joves pels mitjans, serà el que després volen ballar ( en la seva majoria).
Ambient: Deixant de banda en si trobaràs millors o pitjors persones ( personalment, crec que els ambients tipus ei-bi-si, bora-bora-carpes, són inclús més garrulos, que en algunes discoteques makineres ( o derivats), la gent aixó ho té estigmatitzat, i la vertat que el MAL que ha fet la estetica i PERMISIVITAT en actitud i pòsses de un cert colectiu de gent, a fet que la gent li tiri absolutament enrrere "probar" d'anar a una discoteca d'aquest ambient.
Producció- línia musical: En el cas de Pont aeri, desde la meva opinió, s'ha apostat MASSA pel producte CAR-exculsiu extranger, que passa? que ara la gent si no els hi portes a X Dj, o X festa, ja no responen al producte d'origen de la sala ( residents), qúe haurien de ser els principlas artífecs del moviment de la gent. És com un equip de futbol, si bases el teu exit en que el pes de l'equip sigui per 2-3 cracks, i no en la cantera i producte de casa, a la que fallen o estan en baixa forma, tot se'n va a la merda..
Seguint la linia producció-musical, tot hi estar absolutament apartat de les novetats del sector, pero em sembla que fà anys i panys, que no surt algun tema que agradi a casi tothom, que enganxi a nova gent a l'estil, que soni per tot arreu... s'aposta massa per la gent que ja està enganxada i no per gent que hi ha d'entrar.. en fí, falten temes representatius, que fàssin de nexe i unió entre gent "no -makinera" i els assíduos. En les èpoques del 97-98-99 sortien molts temes que la gent no makinera coneixia i els agradava, i aquesta era la manera en que començessin a descobrir l'estil.
El tema controls policials, carnet per punts, etc.. afecta molt, és clar.. pero també afecta a la gent que va a les carpes i a altres discoteques que s'omplen.
Resumint: si és vol fer front a aquesta crisis d'assistencia, no s'he de mirar tant en el producte final ( discoteca, preus de cubates,etc (( discoteques a 10 euros cubata estan amb l'aforament a besar)) ), sino en la base ( adolescents=joves=nous clients= nova moda= + euros), com fer-ho? bueno, aixó ja no sóc un expert, pero crec que enlloc de TANTA inversió en infrastructures, DJ'S DE RENOM INTERNACIONAL ( que com he dit, a la llarga fan més mal que bé ), apostar per la difusió, ja sigui en mitjans o a traves de BONES produccions facils de assimilar per tots els publics, i que a poc a poc, es vagi enganxant de nou a adolescents cap a aquesta musica.. o ja sigui donant a conèixer la sala i els seu estil.. cuanta gent encara em pregunta.. ¿ el pont aeri encara existeix? aixó no hauria de passar.. a on estan els flyers repartits als instituds, les parets forrades de posters que abans et trobaves a tot arreu?
Musiques que fins fà poc èren bastant minoritaries ( reggeton i aquests asquerositats ), casi ningú les escoltava, i casi tothom les rebutjava, a base de anar-se colant a poc a poc, i fent produccions que a la gent li anava entrant ( aixó i que la moda, LAtin a fet molt mal), ara la gent va en massa a llocs a on sona aixó o patxanga... crec que s'hauria d'apostar més per ficar la makina ( o derivats de facil digestió, no Hardcaores, speedcores, ni radicalitzacions per l'estil), al dia a dia de la gent a traves de diveros mitjans i aixi a poc a poc, es tornaria a guanyar clientela.
PD: a modo de exemple, i em sembla que tots els podriem posar. TOTS tenim amics, coneguts, fimilia, etc.. que èren ANTIMAKINEROS (jo mateix quena tenia 14-15 anys), pero alguna cançó antiga els hi entra bé, i a base de escoltar altres els hi va agradant, i tot hi no ser el seu "ambient ideal" un dia proben d'anar a una sala makina ( ja sigui per acompanyar-te, per un aniversari, etc..(( fins hi tot la meva mare i una tieta de 70 anys, van anar a una festa meva i els hi va encantar!! i no havien sortit de festa en la seva vida)), i els hi ENCANTA... doncs aixó és el que s'ha de fer, contraatacar cuidant al public en general i no solsament als asiduos d'aquestes sales, perque a la que hi ha un canvi generacional ( mesclat amb altres factors economics i social), passa aixó.. poca gent.
MOLTA SORT!
PD: No us heu plantejat, per exemple.. fer una equip comercial que comercialitzi un tipus de "fil musical" a les tipiques tendes de roba que tarda-rere-tarda esta plena de joves que compren la roba per sortir de festa, i anar posant musica del pont o similar ( més suaus i que entrin millor ) i aixi a la gent li va entrant.. en totes les tendes que jo he anat, tot és house-pachanga, etc.. sería una manera d'anar canviant l'oída de la gent..
|